De praktijk is open. Wij hebben veel maatregelen getroffen om veilig te kunnen blijven werken. Lees hier meer. The practice is open. We have taken many precautions in order to be able to safely help you and your pet. Read more.
Onze werkwijze
Dierenkliniek Zuiderpark is goed uitgerust om verschillende onderzoeken en behandelingen te kunnen uitvoeren. Zo beschikken wij over twee bloedanalyse-apparaten om snel diverse bloedwaarden te kunnen bepalen, een splinternieuw röntgenapparaat voor het maken van digitale röntgenfoto’s, apparatuur om de bloeddruk van uw huisdier te meten en een hypermodern echo-apparaat voor het maken van echo's van met name de buik. In de operatiekamer beschikken we over moderne gasnarcose en uitgebreide bewakingsapparatuur om de narcosediepte optimaal te kunnen bewaken en de toestand van de patiënt goed te kunnen monitoren.
Dat betekent dus dat er geen open spreekuren zijn. Wij doen dit om u nog beter van dienst te zijn. Wanneer u vooraf een afspraak maakt dan kunnen wij beter inschatten hoeveel tijd wij voor u moeten reserveren. Tevens hopen wij op deze manier wachttijden te beperken en u zo goed mogelijk op de afgesproken tijd te helpen. De huidige afspraak mogelijkheden worden uitgebreid en meer verdeeld over de dag, zodat u ook in de ochtend en avonduren bij ons terecht kunt. Echter, dus wel alleen op afspraak. Afspraken kunt u telefonisch via 070 - 345 61 13 maken en natuurlijk ook aan de balie. Voor operaties kunt u geen online afspraak maken, neem daarvoor telefonisch contact op met de praktijk.
De missie van de kliniek blijft vanzelfsprekend dezelfde: uw huisdier in een goede gezondheid te krijgen en houden, zodat u zo lang mogelijk van hem of haar kan genieten.
We begrijpen dat een bezoek aan de dierenarts voor veel mensen een kostbare aangelegenheid is. Daarom is het ons doel om samen met u voor de best mogelijke oplossing te gaan en niet voor de meest dure en/of commerciële. Dat vinden wij wel zo eerlijk, zowel naar u als naar uw huisdier.
'Alle waar is naar zijn geld' zei mijn oma altijd en dat geldt zeker voor goede diergeneeskunde
Er komt best wat bij kijken om goede zorg voor uw huisdier te kunnen leveren. Dat begint bij de mensen die in de kliniek werken. Daar mag u van verwachten dat ze de kennis in huis hebben om uw dier zo goed mogelijk en met zo min mogelijk stress of pijn te behandelen. Door regelmatige nascholing en kennisuitwisseling onderling en met collega’s uit het land zorgen wij voor het up to date houden van onze kennis. 'Als je geld wilt verdienen moet je in de handel gaan', ook een uitspraak van oma
Ons team bestaat uit betrokken mensen, die zelf zijn opgegroeid met huisdieren. Wij werken in een dierenkliniek omdat we van dieren houden, niet omdat we zo veel mogelijk zakken voer of dierenbenodigdheden willen verkopen. Bij ons is het gezond maken en houden van uw dier hoofdzaak en heeft daarom al onze aandacht. Het is geen marketing instrument of lopende band werk. Goede zorg betekent ook een voortdurende investering in je hulpmiddelen, dus de apparatuur waarmee je onderzoekt en behandelt. Wij hebben de beschikking over hypermoderne bloedanalyse apparaten en digitale röntgen- alsmede echo-apparatuur. We beperken het narcoserisico zo veel mogelijk met behulp van bewakingsapparatuur op ziekenhuisniveau. En vanzelfsprekend volgen wij allemaal continu nascholingen en bezoeken wij veterinaire congressen.
'Dierenarts is geen beroep, maar een roeping', ook zo'n wijsheid van vroeger
Wij hebben geen 9 tot 5 baan, want dieren zijn natuurlijk niet alleen binnen die tijden ziek en/of u kunt niet altijd binnen die tijden langskomen. Wij werken sinds 1 januari 2019 uitsluitend nog op afspraak. Dit om de soms erg lange wachttijden tijdens de open spreekuren te voorkomen.
Buiten openingstijden sturen wij (spoed)patiënten door naar het Evidensia Dierenziekenhuis Den Haag. Dit is een state-of-the-art dierenziekenhuis met eveneens betrokken dierenartsen en assistentes. Overdag is het een Diergeneeskundig Specialistisch Centrum voor ingewikkelde chirurgie en internistische diergeneeskunde, maar ook bijvoorbeeld CT-scan onderzoeken en echografie.
U zult begrijpen dat aan deze zorg een prijskaartje hangt. Een dierenkliniek is nou eenmaal geen tuincentrum of winkelketen die met stuntprijzen klanten lokt. Stuntprijzen zijn namelijk niks anders dan een verdienmodel. Doordat u extra dingen koopt of dat u meer moet betalen voor herhaalconsulten of bijkomende handelingen zoals nagels knippen, anaalklieren uitknijpen of operaties.
'Eerlijkheid duurt het langst', het laatste cliche
Daarom mag u van ons eerlijke diergeneeskunde verwachten waarbij we u niet het vel over de oren proberen te trekken. We gaan samen met u voor de best passende behandeling, waarbij kwaliteit van leven voorop staat. Zodat u zo lang mogelijk van uw huisdieren kunt genieten. En dan genieten wij stiekem een beetje met u mee...
Beste Client,
De praktijk is gewoon geopend. Wij hebben veel maatregelen getroffen om veilig te kunnen blijven werken. Wij houden ons aan de RIVM richtlijnen. Wij verzoeken u om met maximaal 1 begeleider van uw huisdier te komen en het dragen van een mondkapje in de praktijk is verplicht. Wanneer u klachten heeft stuurt u dan iemand anders met uw dier. Indien u niet kan of wil komen maar wel behoefte heeft aan veterinaire zorg, dan kunt u ook een afspraak maken voor een videoconsult.
Met vriendelijke groet,
Menu
Cookies helpen ons jou de beste gebruikservaring te bieden. Lees meer.
Onze website maakt gebruik van cookies om jou van andere gebruikers op de website te onderscheiden. Hiermee kunnen we jou een goede gebruikservaring op de website bieden en deze blijven optimaliseren. Bekijk ons cookiebeleid.
We gebruiken drie verschillende cookietypes op onze website. Je voorkeur kan je hieronder aangeven.
Deze cookies zijn nodig om de website te laten werken. Zij worden altijd geplaatst.